مسیرزندگی
بگذار آبها ساکن شوند تا عکس ماه و ستاره ها را در وجود خود ببینی......(مولانا)
مسیرزندگی
بگذار آبها ساکن شوند تا عکس ماه و ستاره ها را در وجود خود ببینی......(مولانا)
خانه
درباره من
سرآغاز
تماس با من
هنوز
روی حرف هایم مانده ام،
کاری به کار تو ندارم!
تنها،
چند "دوستت دارم" ساده است
که اینجا،
گوشه ی دلم جا مانده…
برایت می نویسم و
آرام میروم…!
t.me/bagheri6298
خلاصه آمار
کلمات کلیدی
عکس نوشته
عشق
خدا
زندگی
تفکر
مثبت
سخن ناب
دوست داشتن
مولوی
رضاکاظمی
شمس لنگرودی
پاییز
رمضان
سعدی
سیدعلی صالحی
تنهایی
انتظار
احمدشاملو
دلتنگی
مهربانی
حافظ
فریدون مشیری
فاضل نظری
قیصرامین پور
سیدعلی میرافضلی
خوشبختی
عباس معروفی
ایماژ
حسین منزوی
آرامش
بایگانی
دی ۱۴۰۳
(۱)
فروردين ۱۴۰۳
(۱)
اسفند ۱۴۰۱
(۱)
مرداد ۱۴۰۱
(۱)
تیر ۱۴۰۱
(۲)
اسفند ۱۴۰۰
(۳)
تیر ۱۴۰۰
(۵)
ارديبهشت ۱۴۰۰
(۱)
بهمن ۱۳۹۹
(۱)
آذر ۱۳۹۹
(۳)
مهر ۱۳۹۹
(۳)
شهریور ۱۳۹۹
(۱)
مرداد ۱۳۹۹
(۲)
تیر ۱۳۹۹
(۶)
خرداد ۱۳۹۹
(۵)
ارديبهشت ۱۳۹۹
(۱۰)
فروردين ۱۳۹۹
(۱۵)
اسفند ۱۳۹۸
(۲۰)
بهمن ۱۳۹۸
(۳۷)
آبان ۱۳۹۸
(۵)
شهریور ۱۳۹۸
(۵)
مرداد ۱۳۹۸
(۵)
خرداد ۱۳۹۸
(۵)
ارديبهشت ۱۳۹۸
(۵)
فروردين ۱۳۹۸
(۲)
اسفند ۱۳۹۷
(۱)
بهمن ۱۳۹۷
(۱)
دی ۱۳۹۷
(۲۰)
آذر ۱۳۹۷
(۱۵)
آبان ۱۳۹۷
(۵)
مهر ۱۳۹۷
(۱۵)
شهریور ۱۳۹۷
(۱۰)
مرداد ۱۳۹۷
(۹)
تیر ۱۳۹۷
(۹)
خرداد ۱۳۹۷
(۱۵)
ارديبهشت ۱۳۹۷
(۶)
فروردين ۱۳۹۷
(۱۲)
اسفند ۱۳۹۶
(۱۹)
بهمن ۱۳۹۶
(۱۸)
دی ۱۳۹۶
(۳۰)
آذر ۱۳۹۶
(۴۵)
آبان ۱۳۹۶
(۸۴)
مهر ۱۳۹۶
(۸۱)
شهریور ۱۳۹۶
(۹۰)
مرداد ۱۳۹۶
(۸۷)
تیر ۱۳۹۶
(۹۳)
خرداد ۱۳۹۶
(۸۷)
ارديبهشت ۱۳۹۶
(۹۳)
فروردين ۱۳۹۶
(۸۴)
اسفند ۱۳۹۵
(۹۰)
بهمن ۱۳۹۵
(۸۱)
دی ۱۳۹۵
(۷۹)
آذر ۱۳۹۵
(۸۷)
آبان ۱۳۹۵
(۹۰)
مهر ۱۳۹۵
(۹۰)
شهریور ۱۳۹۵
(۹۳)
مرداد ۱۳۹۵
(۹۳)
تیر ۱۳۹۵
(۹۳)
خرداد ۱۳۹۵
(۹۳)
ارديبهشت ۱۳۹۵
(۹۴)
فروردين ۱۳۹۵
(۹۳)
اسفند ۱۳۹۴
(۱۰۹)
بهمن ۱۳۹۴
(۱۵۰)
دی ۱۳۹۴
(۱۵۰)
آذر ۱۳۹۴
(۱۵۰)
آبان ۱۳۹۴
(۱۵۰)
مهر ۱۳۹۴
(۱۵۰)
شهریور ۱۳۹۴
(۱۵۵)
مرداد ۱۳۹۴
(۱۵۵)
تیر ۱۳۹۴
(۱۷۹)
خرداد ۱۳۹۴
(۱۷۲)
ارديبهشت ۱۳۹۴
(۲۹)
فروردين ۱۳۹۴
(۲۱)
اسفند ۱۳۹۳
(۲۱)
بهمن ۱۳۹۳
(۲۴)
دی ۱۳۹۳
(۲۰)
آذر ۱۳۹۳
(۱۷)
آبان ۱۳۹۳
(۱۴)
مهر ۱۳۹۳
(۱۲)
شهریور ۱۳۹۳
(۱۱)
مرداد ۱۳۹۳
(۶)
تیر ۱۳۹۳
(۵)
خرداد ۱۳۹۳
(۴)
ارديبهشت ۱۳۹۳
(۵)
فروردين ۱۳۹۳
(۱۰)
اسفند ۱۳۹۲
(۶)
آخرین مطالب
۰۳/۱۰/۱۱
قیمت
۰۳/۰۱/۱۶
وخواب
۰۱/۱۲/۰۵
ای شادی ازادی
۰۱/۰۵/۰۳
کاش خوب نگاهش میکردم
۰۱/۰۴/۰۲
صدف
۰۱/۰۴/۰۲
مانده ام تا
۰۰/۱۲/۱۰
عیدانه
۰۰/۱۲/۱۰
عیدتونننننن مبارک
۰۰/۱۲/۱۰
یعنی چی؟
۰۰/۰۴/۲۰
وقت کشی..
پیوندهای روزانه
استقبال جهانی از مسابقه ایرانی
پیوندها
ramonaa
گروه مدرسین پایتخت - تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک
وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی http://sa-kh.blog.ir/
وبلاگ رسمی شرکت بیان
صندوق بیان
استادان علیه تقلب
بلاگ علمی دانشجویان محیط زیست
مسابقات برنامه نویسی بیان
بذار فکر کنم !
ابوتراب
راه آفتاب
مدافعان حرم
رایحه ی بهشتی
جان بی قرار
در آسمان عشق
aryabod
تاوان عشق
يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۴۵ ب.ظ
۰
۰
۹۶/۰۸/۲۱
محمد 93
نظرات
(۱)
۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۶:۰۵
v
راز پختگی و حماقت
آموزش ناپذیری و تنبلی فکری و قشری گری محصول دنیاپرستی و عیاشی و عجولی در رسیدن به
نفع سریع است و نیز حاصل بی مسئولیتی در قبال اعمال و سرنوشت خویش. مجموعه این علل در
یک کلمه ھمانا کبر و غرور حاد است که در فرد چنان نھادینه شده که گوئی ذاتی و غیر قابل علاج
می باشد . این خود پرستی دمدمی و بی ریشه جبراً فرد را بسوی ستم بری و برده گی و رعیت
شدن می کشاند تا بتواند ناکامیھا و مخاطرات اعمال خود را به آدمی مقتدر محول نموده و توجیه
نماید. ھمه این ویژه گی ھا به بیان دیگر برخاسته از ترس شدید و فقدان اتکاء به نفس میباشد که
چه بسا ریشه در تربیت خانواده گی دارد و علل سیاسی در جامعه نیز می تواند آنرا تقویت و توجیه
کند.
یکی دیگر از گریزگاه این آدمھا پناه بردن به گرایشات ماورای طبیعی و درویشی و مخدرات است که
ناتوانی فرد در زندگی دنیا را برایش تقدیس می کند و لذا این گرایشات تماماً بر اساس خرافات و خود
فریبی و خود تخدیری شکل می گیرد. این برده گی حاصل از بی مسئولیتی و بولھوسی گاه لباس
مریدی و اخلاص می پوشد و فرد در ھمه روابطش بخصوص در زناشوئی دعوی عشق و ایثار می
کند تا بیانگر مقدسی از بی اراده گی و مسئولیت گریزی باشد.
آنچه که انسان را متفکّر و عمیق می سازد میزان قبول مسئولیتش نسبت به زندگی و اعمال و
سرنوشت خودش می باشد و این ھمان میزان دین داری و تعھد در قبال وجدان و خداوند است.
بنابراین ھرگز نمی توان آدم نماز خوان پخمه و ابله و ستم بر را فردی مؤمن دانست. چنین کسی اگر
با یک مراد عرفانی ھم روبرو شود اموراتش ھرگز از مسائل پائین تنه فراتر نمیرود آنھم در سطحی
ترین مراحل غریزی. پخمگی و ستم بری عذاب بولھوسی و مسئولیت گریزی است.
از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد اول ص 105
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در
بیان
ثبت نام
کرده اید می توانید ابتدا
وارد شوید
.
نام *
پست الکترونيک
سایت یا وبلاگ
پیام *
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
کد امنیتی *
ارقام فارسی و انگلیسی پذیرفته میشوند
نظر بصورت خصوصی ارسال شود
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک میباشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
پست الکترونیک برای عموم قابل مشاهده باشد
اخطار!
از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد اول ص 105